بیوگرافی

بیوگرافی خواننده ها و بازیگران

بیوگرافی

بیوگرافی خواننده ها و بازیگران

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در حالت طبیعی میوه خشک شده می‌تواند یک میان وعده مناسب برای دفع احساس گرسنگی باشد و می‌توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد و از همین رومی تواند جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، میوه در هر حالتی چه تازه باشد و چه خشک شده، برای شما خوب است و فوایدی به همراه دارد. در حالت طبیعی میوه خشک شده می‌تواند یک میان وعده مناسب برای دفع احساس گرسنگی باشد و می‌توان برای مدت زمان طولانی نگهداری کرد و از همین رومی تواند جایگزین مناسبی برای میوه تازه در خارج از فصل آن باشد.

علی رغم فواید میوه‌های خشک، متخصصان معتقدند مهم‌ترین وجه تمایز میوه‌های خشک شده با میوه‌های تازه، تبخیر آبی است که حاوی مقادیر قابل توجهی مواد مغذی است. البته میوه‌های خشک شده برای مصرف در شرایط خاص مانند تغییر فصل یا استفاده در ورزش‌هایی مانند کوهنوردی که امکان حمل وزن زیاد بار وجود ندارد، سودمند هستند. پزشکان توصیه می‌کنند که در صورت امکان حداقل روزی ۲ لیوان میوه خرد شده متنوع مصرف شود که اگر تازه باشد، بهتر خواهد بود.

میوه‌ها جزو تنها گروه غذایی هستند که تمام ارزش‌های غذایی را دارا هستند و سرشار از ویتامین ها، فیبر‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند که برای حفظ شادابی و در امان ماندن از هر گونه بیماری باید آن‌ها را مصرف کنید. از این رو در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که کالری میوه‌های خشک بیشتر است یا میوه‌های تازه:

سیب: اگر چه سیب تازه حاوی میزان زیادی قند طبیعی و ضروری است، اما خشک شده آن حاوی قند بیشتری است که کاملا غیرضروری هستند. از مصرف میوه‌های خشک شده آماده پرهیز کنید، تا جایی که می‌توانید آن‌ها را خود در منزل تهیه کنید.

زردآلو: معمولا برای حفظ رنگ نارنجی و نرم بودن زردآلو خشک شده، از دی اکسید گوگرد استفاده می‌کنند. در حقیقت زردآلو اگر به صورت طبیعی خشک شود، به رنگ قهوه‌ای در می‌آید و به هیچ وجه نمی‌تواند رنگ نارنجی و تازگی خود را حفظ کند.

آلبالو: طعم ترشی برخی از آلبالو خشک‌هایی که در بازار وجود دارند، کاملا غیرطبیعی هستند و علت اصلی آن اضافه کردن انواع مواد شیمیایی به آن‌ها است؛ بنابراین پیش از خرید این ماده، حتما به بسته بندی آن بیشتر دقت کنید و مواد تشکیل دهنده آن را با دقت بخوانید تا بدانید چه چیزی را میل می‌کنید.

نارگیل: نارگیل حاوی چربی‌های اشباع شده سالم است که می‌تواند به خوبی به مدیریت کلسترول بد بدن، کمک کند. اما نارگیل خشک شده، سرشار از کالری است که باید در مصرف آن بیشتر احتیاط کنید.

انجیر: انجیر خشک می‌تواند یک میان وعده کاملا سالم و شگفت انگیزی باشد، اما توجه داشته باشید که میوه‌های خشک شده به نسبت تازه آنها، کالری بسیار بالاتری دارند که باید در مصرف آن‌ها بیشتر دقت کنید.

هلو: هلو خشک شده حاوی قند بسیار بالایی است که باید در مصرف آن بسیار احتیاط کنید.

آناناس: آناناس حاوی میزان بالایی از قند‌های طبیعی است که خشک شده آن نیز بیشتر از این میزان حاوی قند است.

کشمش: معمولا در تولید کشمش از میزان بسیار زیادی دی اکسید گوگرد استفاده می‌کنند؛ که می‌تواند خطر بزرگی برای مبتلایان به حساسیت و آلرژی محسوب شود.
  • علیرضا خوبیان
  • ۰
  • ۰

۱۴ سوال متداول درباره احراز هویت غیرحضوری سجاماز چند روز گذشته فرآیند احراز هویت غیرحضوری سجام آغاز شده و مردم می‌توانند با استفاده از گوشی موبایل خود و ورود به اپلیکشین‌های مشخص شده در سامان سجام به انجام فرآیند احراز هویت سجام بپردازند.

به گزارش ایرنا، با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، احراز هویت سجام به منظور رفاه حال متقاضیان دریافت کد بورسی غیرحضوری شده و اکنون دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، بانک‌ها و کارگزاری‌ها ندارد اما این اقدام باعث ایجاد ابهاماتی برای برخی از افراد شده است که در ادامه به رفع آنها پرداخته می‌شود.

اکنون اپلیکیشن سیگنال از جمله گزینه‌های در نظر گرفته شده برای احراز هویت غیرحضوری است که براساس صحبت های انجام شده به نظر می رسد در آینده نزدیک احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن آپ آغاز به کار کند.

احراز هویت غیرحضوری سجام برخلاف احراز هویت حضوری که نیازمند زمان زیادی برای انجام مراحل مربوطه است در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می‌شود، اما چنین فعالیتی به دلیل جدید بودن آن برخی از سوالات را برای متقاضیان دریافت کد بورسی ایجاد کرده که در ادامه با پاسخ آن‌ها ابهامات موجود برطرف خواهد شد.

احراز هویت ویدئویی نیازمند چه مدارکی است؟

با توجه به اینکه اطلاعات شناسایی فرد متقاضی در مرحله ثبت نام سجام تحت فرم‌ ثبت‌نام از کاربر دریافت شده‌ است، بنابراین به منظور راحتی هر چه بیش‌تر کاربران، برای احراز هویت و تکمیل فرآیند، صرفاً یک ویدئو سلفی بمدت ۵ ثانیه مورد نیاز است و به ارائه هیچگونه مدرک شناسایی نیاز نیست.

احراز هویت غیر حضوری بورس چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به اینکه تایید و احراز ویدئو سلفی توسط تکنولوژی و الگوریتم‌های قدرتمند هوش مصنوعی با دقت بالا صورت می‌گیرد، بسته به سرعت اینترنت، احراز هویت غیر حضوری بورس، تنها در حد چند ثانیه تا چند دقیقه زمان می‌برد که نسبت به متصدی انسانی برای احراز هویت، زمان بسیار کمتر است.

چرا باید ویدئو سلفی بگیرم؟

ویدئو سلفی در واقع برای اثبات حضور و زنده بودن فرد استفاده می‌شود. دریافت این ویدئو برای حصول اطمینان از این موضوع است که مالک اصلی اطلاعات در پشت گوشی تلفن همراه قرار داشته و شخص دیگری هویت او را جعل نمی‌کند. در واقع، این ویدئو با الگوریتم‌های پیچیده و قدرتمند هوش مصنوعی (یادگیری ژرف) و Liveness detection پردازش شده و زنده و واقعی بودن آن تشخیص داده می‌شود.

چرا ویدئوی سلفی می‌تواند جایگزین مراجعه حضوری در احراز هویت باشد؟

از آنجایی که می‌توان با استفاده از فناوری تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) از زنده بودن کاربر در لحظه ضبط ویدئو اطمینان حاصل کرد و همچنین قابلیت ارسال ویدئوی چهره از هر جایی و در هر زمانی از شبانه‌روز ممکن است، بنابراین با استفاده از ویدئوی سلفی و هوش مصنوعی، امکان حذف نیاز به حضور شخص فراهم می‌گردد.

در واقع نسخه‌ای از عکس چهره افراد، در زمان درخواست کارت ملی اخذ و نزد سازمان ثبت احوال وجود دارد که ما با دریافت ویدئو فرد، چهره او را با عکس ثبت احوال مقایسه می‌کنیم و در صورت تایید، احراز هویت انجام می‌شود؛ ضمن اینکه حضور شخص در لحظه نیز بررسی می‌گردد.

برای احراز هویت غیرحضوری، به چه نوع تلفن همراهی نیاز دارم؟

برای احراز هویت غیرحضوری بورس، به تلفن همراه هوشمندی نیاز است که دارای دوربین سلفی بوده و قابلیت نصب نرم‌افزارهای مختلف بر روی آن وجود داشته باشد.

آیا با هر دستگاه تلفن همراه، تنها امکان احراز هویت یک کاربر وجود دارد؟

خیر، تعداد دفعات احراز هویت غیر حضوری، به گوشی تلفن همراه وابسته نیست و به ازای هر کدملی، امکان یک بار احراز هویت وجود دارد.

چگونه ویدئو سلفی بگیرم؟

زمانی که وارد فرآیند آپلود ویدئو سلفی شدید، دسترسی دوربین سلفی خود را برای نرم‌افزار فعال کرده، در جای ثابت با نور مناسب ایستاده، گوشی تلفن همراه را در مقابل صورت خود بگیرید و دکمه شروع را بزنید. چهره خود را در طول ضبط ویدئو داخل کادر نگه دارید تا فرآیند ضبط به اتمام برسد.

  • علیرضا خوبیان
  • ۰
  • ۰

بالابر چیست؟

بالابر ها ماشین هایی هستند که برای حمل کردن انسان و یا بار ، انجام کار در ارتفاع و همچنین منتقل نمودن بار در خطوط تولید مورد استفاده قرار می گیرند .

لذا به شما پیشنهاد میکنم اگر قصد خرید و فروش بالابر دارین اینجا کلیک کنید.

بالابر ها تجهیزاتی هستند که در بسیاری از زمینه های صنعتی و تجاری به کار برده می شوند .

و از آن ها به منظور انتقال کالا ها در انبار ها و یا تخلیه ی بار از کامیون ها و دیگر موارد استفاده می شود .

مکانیزم های گوناگونی برای امر بالا بری مورد استفاده قرار می گیرد که وجه تمایز های زیادی با ماشین های مکانیکی همانند

جرثقیل ها ، لیفتراک ها و سایر کشنده ها دارند .

انواع بالابر ها

 

بالابر ها به طور کلی به دو نوع تقسیم بندی می شوند :

1.بالابرها سیار

2.بالابرها ثابت

 

 

1028335887841001B

 

بالابر سیار

 

1.بالابرها سیار : این نوع از بالابر ها به منظور کار ، انتقال افراد و یا بار و انجام اموری همچون نصب و راه اندازی تجهیزات ، رنگ آمیزی ، ساختن سازه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند .

مکانیزم کاری این نوع از بالابر ها می تواند به صورت خود کششی و یا هلی push around باشد .

نیروی بالابرها سیار به وسیله ی برق و یا سوخت گازوئیل تامین می شود .

یکی از مزیت های بالابری که با نیروی خود کششی کار می کند این است که در آن اپراتور می تواند به وسیله دکمه ی قابل دوران به سهولت هرچه تمام تر اقدام به انتقال بار و یا هر کار دیگری بنماید .

بالابرها سیار نیز خود به دو دسته ی بالابرها سیار با دسترسی عمودی و با دسترسی افقی – عمودی تقسیم بندی می شوند .

بالابرها سیار با دسترسی عمودی می توانند به صورت عمودی بار و یا افراد را حمل کنند و از رایج ترین آن ها می توان به بالابر هیدرولیکی آکاردئونی و بالابرها ستونی آلومینیومی اشاره کرد که فقط به صورت عمدی کار می کنند .

اما بالابرها سیار با دسترسی افقی – عمودی یا همان بوم لیفت ها که خود به دو نوع بالابر هیدرولیکی مفصلی و بالابر هیدرولیکی تلسکوپی موجود می باشند و می توانند کار ها را در ارتفاعات زیاد و نقاط دور از دسترس تسهیل نمایند و با وجود سیستم هیدرولیکی امنیت بسیار خوبی را نیز برای انتقال بار و افراد تامین می کنند .

بالابر ثابت

 

2.بالابرها ثابت :

این نوع از بالابر ها به منظور منتقل کردن بارهای بسیار سنگین ، بارگیری و تخلیه نمودن از خودرو و ... کار برد دارد .

بالابر نفربر ثابت معمولا به صورت بالابر هیدرولیکی با مکانیزم قیچی ، زنجیری ، کابلی و ... موجود می باشند که بالابر قیچی هیدرولیکی با مکانیزم قیچی ایمن ترین آن ها می باشد . چرا که بالابرها زنجیری و کابلی به علت احتمال قطع شدن کابل ، خارج شدن کابل از قرقره و دیگر حوادث می تواند بسیار خطر آفرین باشد .

در بالابر هیدرولیکی نیرویی که به وسیله ی مدار هیدرولیکی تامین می شود وظیفه ای به حرکت در آوردن بالابر را دارد .

 

 

 

بالابر هیدرولیکی چیست؟

 

بالابر هیدرولیکی نوعی از انواع متنوع بالابر می باشد که برای حرکت از جک های هیدرولیکی استفاده می کند. بالابر هیدرولیکی دارای انواع متفاوتی می باشد و در نوع های مختلف برای مکان های خاص و مختلف ساخته می شود. در مغازه ها، فروشگاه ها، تعمیرگاه ها و ... از بالابر هیدرولیکی استفاده می کنند. از بالابر هیدرولیکی می توان در خانه برای سالمندان در کنار پله ها استفاده کرد. این نوع بالابر ها اجسام با وزن های مختلف را جابجا می کنند. جک های هیدرولیکی متنوعی در این نوع بالابر ها مورد استفاده قرار می گیرد، به این صورت که هرچه بالابر بخواهد جسمی با وزن بیشتری را جابجا کند به جک های قوی تر و بزرگتر نیاز دارد. این نوع بالابر یکی از پر استفاده ترین نوع بالابر ها می باشد که مردم برای امور خود استفاده می کنند. بالابر هیدرولیکی را هم می توان در فضا های بسته استفاده کرد.

 

 

 

  • علیرضا خوبیان