بیوگرافی

بیوگرافی خواننده ها و بازیگران

بیوگرافی

بیوگرافی خواننده ها و بازیگران

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر را چگونه بشناسیم؟

خرید از فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند برای خریدار بسیار مقرون‌ به‌صرفه‌ و راحت‌ باشد اگر این فروشگاه‌ها مجوزهای لازم را برای اعتباردهی داشته باشند. اما موضوع مهم این است که چگئونه می‌توان یک فروشگاه اینترنتی معتبر را مثل digikala تشخیص داد؟

 

امروزه با گسترش استفاده از بستر اینترنت، بخش عمده خریدها از طریق فضای نت و از طریق فروشگاه‌های آنلاین انجام می‌شود. اما مساله‌ای که وجود دارد این است که آیا خرید از هر فروشگاه‌ اینترنتی امن است یا خیر؟ از جمله نکاتی که در یک خرید امن باید مورد توجه قرار گیرد، مجوزهای قانونی فروشگاه‌های اینترنتی است که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است.

 

شکل ظاهری فروشگاه‌های اینترنتی معتبر:

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برای داشتن ظاهری حرفه‌ای و تجربه کاربری لذت‌بخش و محتواهای باکیفیت باید هزینه‌های بسیاری کنند تا کاربران چه با کامپیوتر و یا موبایل به‌راحتی بتوانند با آن کار کنند و تجربه خوبی از خرید خود داشته باشند.

 

مجوزهای قانونی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر

در فروشگاه اینترنتی معتبر، باید نمادهای اعتماد قانونی موجود باشند که این نمادها عبارت‌ هستند از:

 

نماد الکترونیکی یک ستاره و دوستاره:

این نماد به‌طور انحصاری از طرف مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی صادر می‌شود. هدف از صدور این نماد، احراز کردن هویت و صلاحیت فروشگاه اینترنتی و نیز ساماندهی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر است.

 

نماد اعتماد الکترونیک دوستاره:

این نماد مانند نماد اعتماد الکترونیک یک ستاره است و تنها تفاوت آن «الزام نصب گواهی امنیتی اس اس ال» است.

 

SSL - Socket Secure Layer

این پروتکل عبارت از نوعی استاندارد وب است که به‌منظور کد کردن اطلاعات مابین کاربر و وب‌سایت به کار می‌رود و به همین دلیل اطلاعات مبادله شده‌ از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می‌کند.

 

نماد ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی:

این نماد مجوزی است که محتوای وب‌سایت را بررسی می‌کند تا کاربران با اطمینان به آن بدانند که محتوا تولیدی مناسب و واقعی است.

این مقاله را هم به شما پیشنهاد میکنیم " تشخیص ادکلن اصل از تقلبی! فرارو "

نماد عضو انجمن صنفی کسب‌وکارهای اینترنتی:

برای هرگونه فعالیت‌های تجاری باید از انجمن صنفی، مجوزهای لازم را دریافت کرد تا بتوان فعالیت قانونی و تحت کنترل ارائه داد. انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی نیز برای این منظور شروع به فعالیت کرده است.

 

فایده‌ی داشتن نماد الکترونیکی از دیدگاه مشتریِ فروشگاه اینترنتی این است که اگر مشتری شکایت یا مشکلی درباره‌ی محصولی که از فروشگاه اینترنتی دارای نماد الکترونیک خرید؛ داشته باشد، مدیریت فروشگاه مذکور موظف است که به او پاسخ دهد؛ پس می‌توان نتیجه گرفت که همیشه باید از فروشگاه‌هایی خرید شود که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند.

 

خیلی‌ها فکر می‌کنند که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی نماد الکترونیکی دارند و داشتن آن خیلی هم مهم نیست ولی باید بگویم که این‌طور نیست زیرا صاحبان حقیقی یا حقوقی فروشگاه‌های اینترنتی برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی مجبور هستند بالغ‌ بر 16 آیتم را فراهم و رعایت کنند و حتی تعهد محضری بدهند. پس داشتن نماد اعتماد الکترونیکی یکی از معیارهای اساسی برای تشخیص فروشگاه اینترنتی معتبر است.

 

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر در خبرگزاری‌ها معتبر رسمی کشور:

در همه جای دنیا خبرگزاری‌ها، برند یا شرکت و فروشگاه‌های معتبر را بعد تحقیق‌های لازم و مورد تائید بودن به عموم مردم اطلاع‌رسانی می‌کنند که می‌تواند معیار خوبی برای انتخاب از بین فروشگاه‌های اینترنتی باشد.

 

منبع : tabnak

  • علیرضا خوبیان
  • ۰
  • ۰

نرم افزار منابع انسانی

واحد مدیریت منابع انسانی، از میان وظایف مختلف مدیریتی، مسئولیت کلیه فعالیت‌ها و خط مشی‌های مربوط به کارکنان سازمان را بر عهده دارد. از جمله وظایف این واحد جذب همکاران جدید، آموزش همکاران، ارزیابی عملکرد کارکنان و پاداش دادن به آنها و به طور خلاصه ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان می باشد.

برای انجام وظایف نام برده شده مانند کارگزینی (جذب همکاران جدید)، حضور و غیاب کارکنان، آموزش همکاران و ارزیابی عملکرد نرم افزار هایی در غالب نرم افزار منابع انسانی طراحی و پیاده سازی شده اند.

 

نرم افزار های مدیریت منابع انسانی

امروز مدیریت پرسنل و تصمیم‌گیری برای استخدام، آموزش، غیبت، مرخصی، ماموریت ، حقوق و دستمزد و... جزء مهم‌ترین منابع سازمانی و عامل تمایز از رقبا محسوب می‌شوند. این نرم افزار ها با هدف جمع‌آوری اطلاعات جامع و کامل پرسنل سازمان و انجام کلیه امور مربوط به آنها در سازمان‌ها طراحی شده است.

نرم افزار مدیریت منابع انسانی قرار است کمک کند تا سازمان، در افق زمانی بلند مدت، با کمترین هزینه، حداکثر کارایی را از کارکنان برای حرکت در راستای اهداف استراتژیک سازمان، کسب نماید.

 

چرا باید از نرم افزار های منابع انسانی استفاده کنیم؟

مدیریت منابع انسانی در یک سازمان با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود. با بزرگ تر شدن سازمان این چالش ها بیشتر و بیشتر می شود. اگر قصد دارید همه چیز را با توانایی خود مدیریت کنید، باید به نرم افزار منابع انسانی مورد نیاز خود توجه ویژه ای  داشته باشید.

 خوشبختانه امروزه گزینه‌های بیشماری برای ردیابی، خودکار سازی و بهینه سازی وظایف روزمره وجود دارد که به شما فرصت و زمان بیشتر برای تمرکز بر تلاش‌های استراتژیک را می‌دهد.

سامانه تحت وب مدیریت منابع انسانی تمامی نیازمندی های سازمان را در حوزه منابع انسانی در بر گرفته و همچنین به منظور مکانیزه نمودن و بهبود کلیه فرآیندهای کسب و کار در حوزه امور پرسنلی، مشتمل بر جذب و استخدام، صدور احکام و پرداخت حقوق و دستمزد،کارگزینی، حضور و غیاب، و ارزشیابی کارکنان، آموزش و ... با استفاده از راه حل یکپارچه سازی، تمامی موارد نام برده را مدیریت می کند.

 که در نهایت منجر به کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش محسوس سرعت انجام فرآیندهای مدیریت منابع انسانی و بهبود سطح خدمات سازمان را در پی خواهد داشت.

 

چه کسب و کار هایی نیاز به نرم افزار منابع انسانی دارند?

صرف نظر از اندازه سازمان ‌ها، همه کسب و کارها می‌توانند از نرم افزار منابع انسانی استفاده کرده و سود ببرند. جهت نظم دادن به مدیریت منابع انسانی که جز دارایی های ازشمند هر سازمانی است و همچنین منظم ساختن روال اداری برای شرکت های کوچک، متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ، مهم است که از نرم افزار های یکپارچه منابع انسانی استفاده نمایند.

 در نهایت هنگامی که یک کسب‌وکار در حال رشد و توسعه است، نرم افزار منابع انسانی می‌تواند مدیریت کردن کارکنان را ساده‌ تر نماید و شما را بیش از پیش به اهداف و مقاصد استراتژیکتان نزدیک تر نماید.

 

برخی از مزایای استفاده از نرم افزار های مدیریت نیروی انسانی

  • یکپارچه سازی سامانه های مدیریت منابع انسانی در سطوح مختلف و همچنین تسریع و تسهیل در ارائه خدمات پرسنلی به کارکنان شاغل و بازنشسته
  • کاهش یا حذف عملیات دستی از مراحل جذب و استخدام پرسنل تا مرحله بازنشستگی
  • نظارت دقیق و کنترل عملکرد و وضعیت کارکنان در تمامی حوزه های پرسنلی اعم از حضورو غیاب،مرخصی و ماموریت ،ترفیعات و انتصابات، کارگزینی ،ارزشیابی، مدیریت عملکرد ،آموزش و رفاه و …
  • افزایش محسوس و منطقی سرعت و کیفیت انجام فرآیندهای مختلف منابع انسانی
  • کاهش محسوس و منطقی هزینه های پرداختی جاری منابع مختلف ( شامل: منابع انسانی، تجهیزات و دستگاههای مختلف، …) استفاده شده
  • مدیریت بر عملکرد پرسنل از زمان استخدام تا بازنشستگی
  • اجرای کارتابلی و مکانیزه کلیه فرایند ها ی حوزه منابع انسانی
  • کنترل هوشمند کلیه آئین نامه ها و بخشنامه های حوزه و ارائه آلارم ها و راهکارها به پرسنل
  • انجام دورکاری و ارائه خدمات الکترونیک
  • استفاده عملی از آخرین استانداردهای مدیریت منابع انسانی مانند نحوه آموزش، ارزیابی، اثربخشی، فرهنگ سازمانی و ...
  • ارائه گزارشات آنی و داشبورد نمودن آخرین وضعیت پرسنل توسط سیستم
  • برنامه ریزی و پیش بینی فعالیت های حوزه منابع انسانی برای سال های آتی (مانند صدور پیش حکم، برنامه آموزش، و...)
  • ایجاد بانکهای اطلاعاتی برای واحد های مختلف منابع انسانی و پرونده الکترونیکی برای هر پرسنل
  • ....

گروه مهندسی آی کن با ارائه ی خدمات متفاوت در حوزه ی مدیریت منابع انسانی و نرم افزار منابع انسانی گام مثبتی در جهت تامین نیاز های شما  به نحو شایسته ای برداشته است.

  • علیرضا خوبیان